سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این ته دیگم از وبلاگ آرزوجونم یادگرفتم. البته با تغییرات خودم!من بقیه برنجو ماش پلو ریختم!به خوشگلیه مال آرزوجون نشد ولی خب بد نبود!

موادلازم:

بال مرغ

نمک فلفل سیاه زعفران آبلیمو پیاز خلالی(برای مزه دار کردن)

برنج آبکش شده

زعفران

روغن مایع

تهیه:

بالهارو تو موادی که برای مزه دار کردن آماده کردیم میخوابونیم و میذاریم تو یخچال یه شب بمونه.

روز بعد!!!‌ :

برنجو آبکش میکنیم میذاریم کنار تا آبش بره. من ماش پلو درست کردم (میشه سفیدم گذاشت برنجو.)مایه ی ماش پلو رو گذاشتم کنار.

تویه ظرف دیگه زعفرونو حل کردم و یکم از برنج سفیدو ریختم توش و خوب زعفرونی کردم.

ته قابلمه روغن ریختم.داغ که شد بالهارو چیدم توش و گذاشتم یه کوچولو سرخ شه. بعد برگردوندم اون طرفشم یه کوچولو برشته بشه.

(برقا رفته بود نشد چراغ هودو روشن کنم عکسا بهتر بیفتهشوخی)

دوباره بالهارو برمیگردونیم تا طرف پوستش بیفته ته قابلمه

روش برنج زعفرونی رو ریختم و کمی منسجم کردم.

روشم لابه لا ماش پلو جون ریختم!

شعله رو میذاریم رو حرارت متوسط تا برنج بخار کنه

بعدشم حرارتو کم میکنیم و میذاریم 1 تا 1.5 ساعت بمونه رو شعله پخش کن و بالهام سرخ شن!

مال من یذره زیاد برشته شد!:(

 






تاریخ : سه شنبه 91/8/16 | 4:1 عصر | نویسنده : سحر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آماربار